PHASE 1 – JEET KUNE DO KICKBOXING

Acest capitol se refera la folosirea metodelor si a echipamentelor de antrenament cum ar fi palmarele, pernele Thai, sacul, scutul pentru picioare, care sunt esentiale pentru dezvoltarea cat si formarea tehnicilor de baza si a fortei atribuita loviturilor, conditiei fizice si nu in ultimul rand curgerea in miscari.

Analiza distantelor in lupta: – o lupta fara arme este structurata in 3 sau 4 distante. Eu o voi imparti in 4 distante pentru a intelege mai bine scopul fiecarei distante.
1) Distanta loviturilor de picior: – este distanta in care piciorul tau poate sa loveasca adversarul doar daca faci o jumatate de pas inainte, este o distanta mare in care nu poti fi atins cu lovituri de brate.
2) Distanta loviturilor de pumn: – Este distanta in care mana ta poate atinge adversarul doar daca faci o jumatate de pas inainte, pot fi interpretate ca lovituri de la distanta mica „de aproape”.
3) Distanta strangularilor si imobilizarilor: – Este folosita in cazul luptei corp la corp in picioare unde de fiecare data cand imobilizezi sau cand treci de garda adversarului folosesti diferite prize, strangulari sau aruncari la sol. Tehnicile folosite ca lovituri in aceasta distanta pot fi lovituri de pumni, genunchi, coate.
4) Distanta luptei la sol: – Este adesea combinata cu distanta din care se pot face imobilizari, strangulari si proiectari si poate fi subdivizata prin lupta din sezut si lupta culcat la sol. Lupta din sezut include blocarea articulatiilor, prize, strangulari, aruncari. Lupta la sol include blocarea articulatiilor, strangulari, pozitionari si reveniri din acestea, fixari, lovituri.

Este foarte important, in antrenementul pe care il desfasurati, contactul cu partenerul de lupta (sparring-ul). Este esential ca la fiecare sparring sa folositi materialele de protectie (manusi, aparatori). Sparring-ul este singurul test care va demonstra cat de bine sunteti antrenati. Abia dupa ce probati intr-o lupta de contact ceea ce ati invatat la antrenamente si aveti rezultate veti observa ca increderea in voi devine mai mare. Lupta este un proces de invatare, inveti de la adversarul tau dar inveti si de la tine. In timpul sparring-ului nu aplicati o serie de reguli si restrictii, desi pentru siguranta celuilalt trebuiesc adoptate anumite intelegeri in lupta, insa nu deformarea tehnicilor tale. Daca o tehnica nu este eficienta in timpul antrenamentelor/sparring-ului, nu v-a fi eficienta nici pe strada. Tineti minte: stagnarea aduce infrangerea – evolutia aduce victoria. Este necesar ca sparring-ul sa fie desfasurat dupa un program bine stabilit, numai asa veti avansa.
Un important interes trebuie acordat si antrenamentelor suplimentare care cuprind exercitii pentru mobilitate si conditie fizica, exercitii pentru dezvoltarea abilitatilor tehnice, etc.
Aceasta etapa de studiu are 3 nivele de studiu.